اولین و مهمترین چیزی که برای انتشار خبرنامه باید داشته باشید، اعتقاد به این امر است که شما می توانید بله، شما میتوانید یک خبرنامه تهیه کنید. فقط باید آماه شروع کردن باشید. به هیچ چیز دیگری احتیاج ندارید.

اگر بتوانید یک نامه یا یادداشت برای شخصی بنویسید، میتوانید خبرنامه هم بنویسید. حتی از این هم ساده تر است. اگر بتوانید با کلام، مقصود خود را برسانید، میتوانید خبرنامه خود را تهیه کنید.

البته نوشتن خبرنامه مسلما با ایجاد فروش و سود توسط آن تفاوت دارد. هدف این مقاله در واقع ارائه راهکارهایی است که به کمک آنها میتوان از طریق خبرنامه به منفعت مورد نظر رسید. با توجه به نکات زیر میتوانید توسط انتشار هر نسخه از خبرنامه درآمد زیادی کسب کنید.

باید برای خبرنامه خود سعی و تلاش خرج کنید! درآمد خبرنامه شما کاملا وابسته به زمان و تلاشی است که حاضرید برای رسیدن به موفقیت صرف کنید.

باید مطمئن شوید که مطالب ارزشمندی را در خبرنامه خود قرار می دهید. تحقیق و بررسی کنید. برای به دست آوردن محتوای خبرنامه وقت بگذارید تا مشترکین به آنها علاقه مند شوند.

اگر مطالب همه شماره ها غنی باشد، مشترکین کم کم به خبرنامه شما اعتماد می کنند و این ابتدای کسب درآمد از راه خبرنامه است.

این روزها خبرنامه های زیادی روی اینترنت وجود دارند که درون آنها پر از مطالب بیهوده است. اکثر منتشرکنندگان این خبرنامه ها قبل از فکر کردن می نویسند و فقط داشتن یک خبرنامه برایشان مهم است. این روش نه تنها غلط است بلکه وضع شما را بدتر خواهد کرد و باعث سقوط شما میشود.

مشترکین انتظار دارند که محتوای ارزشمندی از خبرنامه شما دریافت کنند و تهیه این مطالب به عهده شماست. آنها وقتی مشترک شما میشوند، تصور میکنند که شما شخص مقتدری در آن زمینه هستید و بار این مسئولیت روی دوش شماست که با تحقیق و مطالعه و جمع آوری مطالب سودمند برای آنها، این تصور را به باور تبدیل کنید. اگر شما چنین باشید، آنها نیز محصولاتی را که شما پیشنهاد میکنید با رضایت خریداری خواهند کرد.

نکته مهم این است که مردم دوست دارند به کسانی که قبلا کمکشان کرده اند، کمک کنند. پس سعی کنید با مطالب مفید خبرنامه خود به آنها کمک کنید، مسلما آنها نیز از کمک به شما دریغ نخواهند کرد و به پیشنهادات شما جدی تر فکر خواهند کرد.

من از شما سوال می کنم: ترجیح می دهید از یک غریبه خرید کنید یا از کسی که توسط اطلاعات مفیدی که قبلا به شما داده است، اعتماد شما را جلب کرده است؟ مشترکین هم دقیقا مانند شما فکر میکنند.

دانستن این نکته و توجه به منفعت آن باعث افزایش فروش شما به عنوان یک منتشرکننده خبرنامه خواهد شد.

برای تهیه مطالب مفید، اول از همه باید خودتان به موضوع خبرنامه علاقه مند باشید. اگر درباره موضوعی که دوست دارید، مطلب بنویسید، این علاقه و اشتیاق در مطلب جریان دارد و به هر خواننده ای منتقل خواهد شد. اما اگر با بی علاقگی متنی بنویسید، خوانندگان هم دچار همین حس بی تفاوتی خواهند شد و مسلما دیگر به پیشنهادات شما توجه نخواهند کرد و چیزی از شما نخواهند خرید.

نکته مهم دیگر حفظ ارتباط مداوم و مرتب با خوانندگان است. فرستادن خبرنامه در موقع معینی که خوانندگان منتظر آن هستند باید یک عادت ثابت برای شما باشد. منتظر نگه داشتن مشترکین برای دریافت خبرنامه، اشتباه است. بسیاری از آنها اشتیاق خود را از دست خواهند داد و شما را به عنوان شخصی نامنظم و غیر جدی تلقی خواهند کرد.

بهتر است گاهی یک پیغام شخصی نیز برای مشترکین خود بفرستید و به آنها بقبولانید که برای شما مهم هستند.

من این تکنیک را خصوصا در ایام جشنها، مثلا کریسمس به کار برده ام و برای همه مشترکین پیام تبریک و آرزوی روزهای خوش فرستاده ام. این کارها به سرعت احساسات دیگران را به نفع شما تغییر خواهد داد.

در حقیقت اولین و مهمترین مسئله برای فروش این است که “باید کسانی را پیدا کنید که به شما اعتماد دارند”. اگر کسی با شما احساس نزدیکی کند، متفاعد کردن او برای خرید بسیار آسان است.

بعضی از منتشرکنندگان خبرنامه از مشترکینشان می خواهند تا تاریخ تولد خود را برایشان ارسال کنند. سپس برای روز تولد هر یک از آنها کارت و پیام تبریک می فرستند. این منتشرکنندگان، رکورددار فروش هستند. فقط به این علت که مشترکین آنها باور کرده اند که به آنها اهمیت داده می شود. نگران فرستادن این همه پیام تبریک برای افراد مختلف نباشید. برنامه های نرم افزاری وجود دارند که می توانند پیام های شخصی شما را برای هزاران مشترک ارسال کنند.

همین نکات ظریف می تواند اعتبار و اعتماد بین شما و مشترکین و در نتیجه فروش و سود شما را با استفاده از خبرنامه تضمین کنند. این افزایش کارایی حتی برای خود شما هم تعجب آور خواهد بود.

یک نکته مهم که هیچوقت نباید فراموش کنید آن است که ارسال هرزنامه (Spam) باعث ایجاد یک زلزله مخرب و وحشتناک در اعتبار و تجارت شما خواهد شد که جبران آن خیلی پر هزینه و سخت خواهد شود. همیشه از این موضوع دوری کنید.