12 روش قطعی استفاده از محتوای غنی به منظور سرازیرشدن سیل ترافیک به وب‌سایت شما داشتن ترافیک زیاد در هر وب‌سایت تقریبا همیشه رویای صاحبان سایت‌ها (یا در صورت نداشتن آن، کابوس آنها) بوده است. شما می‌توانید با داشتن ترافیک هدفمند، هرچه می‌خواهید انجام دهید. به عنوان مثال: بررسی و ردیابی عملکرد بازدیدکنندگان هدفمند سایت، کلیک‌های انجام شده در تبلیغات آن‌لاین(Click Through) ، عضوگیری برای خبرنامه و غیره.

اما برای راضی نگاه‌داشتن بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو، شما به مطالبی غنی نیاز دارید. حال سوال این است که محتوای غنی چگونه ترافیک را به سایت شما سرازیر می‌کند؟

منابع بی‌شماری برای تولید ترافیک وجود دارد، مانند موتورهای جستجو، اما عاقلانه نیست که برای تولید ترافیک سایت فقط به موتورهای جستجو تکیه کنید. با تنوع روش‌ها، برنامه‌ای همه‌جانبه را برای جذب ترافیک به سایت خود طراحی ‌کنید.

در این مقاله 12 روش قطعی جذب ترافیک با استفاده از محتوا را بررسی می‌کنیم:

1- استفاده از مقالات با کلمات کلیدی غنی و مشهور

با جستجوی کلمات کلیدی مشهور برای موضوع خدمات و یا تولیدات خود، اطلاعات خود از کلمات کلیدی مرتبط و مورد جستجو را تکمیل ‌کنید و این لغات را در متن مقاله ها و صفحات موجود در وب‌سایت خود قرار دهید. وب‌سایت شما به صفحه های حاوی اطلاعات و محتوا نیاز دارد. هرچه بیش‌تر بهتر. وب‌سایت با صفحاتی شامل اطلاعات غنی و واقعی، به وسیله ای مناسب برای تغذیه موتورهای جستجو تبدیل می‌شود.

2- خبرنامه

با دانستن این که پس از برقراری اولین تماس، بیش از 80٪ فعالیت‌های فروش به ثمر می‌رسد، داشتن خبرنامه برای هر وب‌سایت امری ضرورری است. درصد فروش پس از هر تماس افزایش می‌یابد. بیش‌ترین درصد پس از تماس پنجم یا هفتم مشاهده می‌شود.

اما برای داشتن یک خبرنامه، احتیاج به مطلب دارید! بنابراین چندین ایده را با هم درنظر گرفته، خبرنامه‌ی خود را بنویسید. افراد پس از بازکردن ای‌میل‌های ارسالی و دیدن خبرنامه، به سایت شما باز می‌گردند. پس منتظر ترافیک باشید.

3- گزارش‌های رایگان

گزارش‌های رایگان روش مناسبی برای جذب افراد به اشتراک در خبرنامه است. از این بهتر، اقدام به انتشار گزارش های اصطلاحا ویروسی (Viral)است. هم‌چنین ممکن است این گزارش‌ها، با لینکی به وب‌سایت شما، توسط افراد (یا سایت‌های دیگر) پخش شوند. شما با ایجاد امکان ارایه‌ی اطلاعات رایگان به دیگر سایت‌ها، ترافیک را به سایت خود می‌آورید.

4- ثبت نام و عضویت در دایرکتوری‌های مخصوص مقاله

می‌توانید با نوشتن مقالات با موضوع مرتبط با وب‌سایت خود، این مقالات را برای استفاده توسط صاحبان سایت‌های دیگر یا ناشران خبرنامه‌ها، در یک دایرکتوری مقاله ثبت کنید. دایرکتوری های متعددی در اینترنت وجود دارند که شما می توانید به صورت رایگان، مقاله های خود را در آنها ثبت کنید. در این جا تعدادی از این وب سایت ها لیست شده است:

http://www.ActiveAuthors.com

http://www.amazines.com

http://www.ArticleMap.com

http://www.articleavenue.com

http://www.articles4content.com

http://www.articlecentral.com

http://www.ArticleFeeder.com

http://www.ArticleSubmissions.com

http://www.ArticleBeach.com

http://www.newfreearticles.com

http://www.publish101.com

http://www.searchwarp.com

http://www.valuablecontent.com

http://www.1st4words.com

http://www.a1articles.com

http://www.article99.com

http://www.articlealley.com

http://www.articlecity.com

http://www.articlecrazy.com

http://www.articledashboard.com

http://www.article-directory.net

http://www.article-emporium.com

http://www.articlefile.com

http://www.articlehub.com

http://www.articlelists.com

http://www.articleprobe.com

http://www.articles911.com

http://www.articlesender.com

http://www.articlesfactory.com

http://www.articles-galore.com

http://www.articlesolutions.com

http://www.articlesphere.com

http://www.articles-submit.com

http://www.articlesubmission.com

http://www.articletogo.com

http://www.articlevenue.com

http://www.articlewarehouse.com

http://www.articlewiz.com

http://www.article-world.net

5- ارسال مقاله به وب‌سایت‌هایی با موضوعات مرتبط

یکی از موارد سودمند استفاده‌ از مقالات، ارایه مستقیم آنها به سایت‌هایی است که مایل به اشتراک گذاردن بازدیدکنندگان خود با آنها هستید. با این روش نه تنها اعتبار لازم را برای موضوعات خود به ارمغان آورده، بلکه لینک‌های مفیدی را در سرتاسر شبکه‌ی اینترنت به دست می‌آورید.

6- تالارهای گفتگو

تالارهای گفتگویی را که درباره‌ی موضوعات مرتبط با وب‌سایت شما بحث‌ می‌کنند، بیابید. در بیش‌تر موارد حتی می‌توانید لینکی را به وب‌سایت خود و با امضای خود پست کرده یا پرسش‌هایی درباره‌ی وب‌سایت خود جهت دریافت جواب توسط سایر اعضاء تالار، رد و بدل کنید. بعضی از تالارهای گفتگو اجازه‌ی ارسال مقاله را نیز می‌دهند.

7- صفحات لینک

بهتر است به جای داشتن یک لیست بی‌فایده از وب سایت های مرتبط، از صفحه سایت های مرتبط خود برای به دست‌ آوردن اعتبار بیش‌تر و فراهم‌کردن مطالب برای موتورهای جستجو استفاده کنید.

صفحه‌ی مجزایی را برای هر دسته از لینک‌ها در نظر بگیرید و 200 تا 400 کلمه از مطلب را در آن صفحه بنویسید. به این ترتیب، صفحه سایت های مرتبط شما تبدیل به یک کندوی عسل برای موتورهای جستجو می شود و این یعنی ترافیک بیشتر. ارایه لینک‌های پیش‌نهادی در پایان هر صفحه، صفحات شما را، به جای کاتالوگی از لینک‌ها، به منبع معتبری از اطلاعات تبدیل می‌کند.

8- رپرتاژ آگهی (Press Release)

انتشار اخبار می بایست به بخش مهمی از فعالیت بازاریابی شما تبدیل شود. برای این کار به چه چیز نیاز دارید؟ محتوا. با ایجاد یک رپرتاژ آگهی برای اعلان خبر تولید یک محصول جدید، نتایج یک نظر سنجی یا خبرهای دیگر، می‌توانید از تبلیغات رایگان در رسانه های مختلف استفاده کنید.

یکی از بزرگ ترین وب سایت ها جهت درج رپرتاژ آگهی در آن که در منطقه خاور میانه فعال است، www.ameinfo.com می باشد.

9- لیست اعلان مقالات

این لیست‌ها مشابه دایرکتوری‌های مقالات هستند. مقاله‌ی شما پیش از بازدید توسط صاحبان سایت‌ها یا ناشران (ممکن است این افراد بعدا مقاله‌ی شما را در وب‌سایت یا خبرنامه‌ی خود استفاده کنند) در این لیست قرار می‌گیرد.

10- برنامه‌های همکاری (Affiliate Program)

با فرستادن نامه یا گزارش جهت استفاده در سایت‌ها یا خبرنامه‌های همکاران و نمایندگان تجاری خود، به آنها کمک کنید تا ترافیک را به وب‌سایت شما به ارمغان بیاورند. همکاران تجاری شما هم‌چنین برای برآورده کردن نیازهای مشتری های خود و فروش بیشتر محصولات و خدمات شما، به مطالب نیاز دارند و اگر شما این مطالب را به شکل رایگان در اختیار آنها قرار ‌دهید، آنها در فرستادن مشترکان یا بازدیدکنندگان به وب سایت شما موفقیت بیش‌تری خواهند داشت.

11- وبلاگ نویسی

با ایجاد یک وبلاگ مرتبط با فعالیت‌های وب‌سایت یا بازار اختصاصی (Niche Market)مورد نظر خود، می‌توانید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که معمولا به صفحات فروش هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. تهیه‌ی خبر و مطلب درباره‌ی موضوع مورد نظر خود و برقراری لینک از وبلاگ به مقالات مختلف سایت یا صفحات فروش، روشی غیر مستقیم برای ایجاد ترافیک در سایت است.

12- وبلاگ‌های افراد دیگر

ممکن است مطالب شما برای وبلاگ‌نویس‌های دیگر هم، که در پیدا کردن مطلب مناسب برای خوانندگان خود با مشکل روبه‌رو هستند، با ارزش باشد. به دیگران اجازه دهید تا بتوانند مطالب شما را از طریق RSS (با یک لینک بازگشت به سایت شما) به طور همزمان منتشر کنند.