همه ما از این مطلب آگاهیم كه لینك‌های ورودی به سایت نقش مهمی در افزایش رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو دارند. همچنین با این روش می‌توانیم بازدیدكنندگان بیشتتری را به سایت خود جذب كنیم. چگونه می‌توانیم لینك‌های ورودی یك‌سویه داشته‌باشیم؟ راه‌های بی‌شمار برای این كار وجود دارد؛ من در این مقاله 7 روش مهم و مؤثر را در نظر گرفته‌ام.

حتماً اطلاع دارید كه مبادله‌ی لینك متداول‌ترین راه برای جذب لینك از سایت‌های مختلف است. به این ترتیب شما باید از یك لینك دو طرفه‌ استفاده كنید. در این مقاله راه‌های جذب لینك را، بدون اختصاص لینك برگشتی، بررسی می‌كنیم. در واقع هدف ما این است که قراردادن لینک به سایت خود را برای مدیران سایر وب سایت ها آنقدر جذاب کنیم که مجبور نباشیم در ازایاین کار، ما نیز به سایت آنها لینک بدهیم. البته همیشه توجه داشته باشید که ارتباط های دوطرفه است که باعث گسترش اینترنت تا این حد شده و نمی توان توقع داشت که این راه کارها، همیشه لازم و یا کارساز باشند چرا که اگر چنین بود، همه دلشان می خواهد که بقیه به سایت آنها ارتباط یک طرفه برقرار کنند که این امر کاملا غیر ممکن است.

و این هم 7 روش جذب لینك‌های ورودی یك‌ سویه:

1. محتوا

وب‌سایت خود را از مقالات و مطالب مفید و با ارزش پر كنید؛ به این ترتیب می‌توانید لینك‌های ورودی بی‌شماری جذب‌ كنید. با داشتن مطالب سودمند، طبیعی است كه صاحبان سایت‌ها لینك سایت خود را در اختیار شما بگذارند. زیرا مطالب سایت شما برای آنها ارزشمند است.

برخی از روش‌های مربوطه عبارتند از: مقالات رایگان، ابزارهای جدید، نكات روز و ارایه‌ی منابع مرتبط با سایت. هم‌چنین می‌توانید در سایت ‌خود بلاگ داشته باشید و مطالب آن را به طور مرتب به روز كنید.

2. اظهار نظرهای بازدیدكنندگان

امروزه سایت‌ها اظهارنظرهای مثبت بازدیدكنندگان و مشتریان تجاری خود را در سایت خود قرار می‌دهند. با مبادله‌ی این نظریات این سایت‌ها غالباً یك لینك برگشتی به سایت شما اختصاص می‌دهند.

می‌توانید با مشاهده‌ی یك سایت با مطالب خارق‌العاده یا به هنگام رضایت از یك معامله‌ی شغلی، پیام‌های تشكر و تعریف به آن سایت بفرستید. اگر آنها پیام شما را منتشركنند، لینكی هم به سایت شما می‌فرستند. در صورت ادامه‌ی این كار در مدت كوتاهی تعداد این لینك‌ها به شكل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

3. دایركتوری‌هایOn Line

دایركتوری‌های بی‌شماری هستند كه لینك سایت‌ها را در لیست خود قرار می‌دهند. این یك روش سودمند برای جذب لینك‌های یك ‌سویه است. بیشتر دایركتوری‌های مشهور یا در ازای مبلغی پول نام سایت شما در لیست خود قرار می‌دهند و یا یك لینك برگشتی در دایركتوری ایجاد می‌كنند. در صورت تمایل می‌توانید لینك خود را در اختیار آنها قرار داده یا مبلغ را پرداخت كنید. البته دایركتوری‌های زیادی وجود دارند كه بدون هیچ درخواستی سایت شما را ثبت می‌كنند.

كافی است دایركتوری‌هایی با خدمات رایگان بیابید؛ به این ترتیب لینك‌های ورودی یك‌سویه را در سایت خود خواهید داشت. می‌توانید درhttp://www.Directory-Pages.com چند دایركتوری و هم‌چنین اطلاعاتی درباره‌ی شرایط پذیرش در دایركتوری‌ها بیابید. چندین وب سایت ایرانی هم وجود دارند که شما میتوانید بصورت رایگان سایـت خود را در آنها ثبت کنید:

www.iranece.com

www.persialinx.com

www.hotclassify.com

www.journalbiz.com

www.shopiran.ir

4. مقاله

نگارش مقاله یكی از بهترین راه‌های جذب لینك‌های یك‌سویه است. صاحبان سایت‌ها اغلب به دنبال محتوای مفید برای سایت و مجلات الكترونیكی خود هستند. می‌توانید با نوشتن مقاله نیازهای سایت‌ها، مجلات الكترونیكی و دایركتوری‌ها را بر‌آورده كنید.

هم‌چنین می‌توانید در انتهای مقاله به طور خلاصه درباره‌ی سایت و فعالیت‌های شغلی خود توضیح داده، آن را با لینك سایت خود همراه كنید. با استفاده از این روش سیل لینك‌های یك‌ سویه به سایت شما سرازیر می‌شود.

5. كتاب الكترونیكی(E-Book) رایگان

می‌توانید این كتاب‌ها را با لینك‌های یك‌سویه مبادله كنید و یا لینك‌هایی را به سایت خود در آن قرار دهید. گنجاندن این لینك‌ها در E-Book ها ترافیك سایت را افزایش‌ می‌دهد. حتماً فكر می‌كنید این كار از عهده‌ی شما بر نمی‌آید. منظور من هم تولید کتاب الکترونیکی با كار طاقت فرسای نوشتن نیست؛ كافی است مجموعه‌ای از مقالات مورد علاقه و منابع مرتبط با سایت خود را جمع‌آوری كنید و آنها را ویرایش کرده و بصورت یک فایل PDF در آورید. یک نام خوب و یک طرح جلد جذاب هم طراحی کنید . کتاب الکترونیکی شما آماده خواهد بود. جذابیت هرچه بیش‌تر این مطالب مساوی است با لینك‌های بیش‌تر.

6. بلاگ

به چند روش می‌توانید از بلاگ استفاده كنید. اولین راه،ایجاد یك بلاگ در وب‌سایت و به روز كردن دایمی آن است. بلاگ‌ها غالباً به دلیل داشتن مطالب جدید بازدیدكنندگان زیادی دارند.

دومین راه جذب لینك‌های یك‌سویه به سایت، پیوستن به دایركتوری بلاگ‌ها است. درست مانند دایركتوری‌های سایت‌ها، دایركتوری‌های بلاگ بی‌شماری در شبكه‌ی اینترنتی وجود دارد كه حاضرند بلاگ شما را ثبت كنند. می‌توانید در سایت گوگل “blog directory” را جستجو كنید.

سومین روش، ایجاد بلاگ در محلی غیر از سایت خود است. سپس باید لینكی از این بلاگ در سایت خود بگذارید. حال می‌توانید بلاگ خود را در دایركتوری ثبت كرده، رتبه‌ی خود را به ازای این صفحه‌ی اضافه و افزایش بینندگان بالا ببرید.

7. دایركتوری رایگان مقالات

در سایت خود یك دایركتوری مقاله ایجاد كرده،در ازای تبادل یك لینك برگشتی، به باز‌دیدكنندگان خود اجازه دهید مقالات خود را در این بخش قرار دهند. به این ترتیب علاوه بر لینك‌های یك‌سویه، مطالب زیادی در سایت خود خواهید داشت.

حالا شما 7 روش جذب لینك‌های یك ‌سویه‌ را در اختیار دارید. می‌توانید از همین حالا شروع كنید؛ خواهید دید در یك چشم به ‌هم ‌زدن با افزایش لینك‌ها ترافیك و رتبه‌ی سایت شما زیاد می‌شود.