برای داشتن مراجعان و فروش بیشتر از همین حالا امضای ایمیل خود را طراحی کنید!

آیا به تازگی از خود پرسیده‌اید، “آیا مردم از نوع فعالیت شرکت من آگاهی دارند؟” در مقام صاحب یک تجارت الکترونیکی، به دلیل آن‌که فعالیت شغلی شما به وسیله‌ی اینترنت صورت می‌گیرد، در طول هفته بیش از ده ایمیل مختلف ارسال می‌کنید. با این حال ممکن است از خود بپرسید که “چرا مراجعه کننده ندارم؟”

بگذارید مساله را بررسی کنیم. شما خواستار فروش، بازدیدکنندگان، مشترکان خبرنامه الکترونیکی و مراجعان وب‌سایت بیشتری هستید. بسیار خوب، می‌توانید همه‌ی این مزایا را، حتی زمانی که از کامپیوتر خود دور هستید، با یک روش اثبات شده رایگان، به دست آورید.

کافی است امضای ایمیل خود را به ابزار رایگان مولد ترافیک سایت خود تبدیل کنید و پس از این خواهید دید که مردم شما را به خاطر خواهند سپرد.

حال برای لحظه‌ای وانمود کنید که امضای ایمیل شما به شما تعلق ندارد. وانمود کنید در حال خواندن نامه الکترونیکی هستید که امضای ایمیل شما در پایان آن است. آیا از این طریق از نوع فعالیت شرکت خود مطلع می‌شوید؟ آیا شماره‌ی تلفن یا آدرس ایمیلی در این امضا ذکر شده تا در صورت نیاز و برای رفع سوالات احتمالی با آن تماس بگیرید؟ در صورت منفی بودن جواب، همین حالا دست به کار شوید!

به موارد زیر توجه کنید:

– نصب سیستم پاسخگوی خودکار (Autoresponder) برای پست الکترونیک شما کار بسیار آسانی است.

– زمان با ارزش خود را فقط به نگارش متن ایمیل خود اختصاص دهید (و نه به نوشتن با عجله‌ی اسم خود با غلط ‌های تایپی زیاد)

– ترافیک سایت خود را افزایش دهید (مردم به طور رایگان مشترک خبرنامه الکترونیکی شما می‌شوند).

– بگذارید مردم فعالیت شرکت شما را به یاد داشته باشند (به این ترتیب آنها ایمیل شما را به دوستان خود می‌فرستند).

پنج مرحله برای ایجاد امضای ایمیل را بررسی می‌کنیم. پس از این مراحل، باید آن را در فایل امضای پاسخگوی اتوماتیک یا امضای ایمیل خود اضافه کنید.

گام اول: نام و نام خانوادگی در خط اول امضا.

مشخصات کامل خود را در خط اول امضا بنویسید. در واقع تصور کنید که برای یک دوست، ایمیلی را ارسال می‌کنید. آیا در یک ایمیل دوستانه، مقام و سمت کاری خود را در بخش پایانی و امضا ذکر می‌کنید؟ پاسخ معمولا منفی است.

بدون ذکر سمت در کنار نام، ایمیل شما شخصی تر شده، نام شما برجسته می‌شود. به یاد آوردن اسامی برای افراد آسان‌تر است. با این وجود اگر هنوز هم اصرار دارید تا عنوان خود را نیز بنویسید آن ‌را در خط دوم اضافه کنید.

گام دوم: نام شرکت در خط دوم امضا.

حتما از دانستن این نکته متعجب می‌شوید که افرادی که ایمیل شما را می‌خوانند نام شرکت شما را به یاد نمی‌آورند! با افزودن نام شرکت، در واقع ماهیت خود را خاطر نشان می‌کنید.

گام سوم: یک توضیح یک جمله‌ای درباره‌ی فعالیت شرکت در خط سوم امضا.

این مرحله اهمیت زیادی دارد زیرا برخی از خوانندگان ایمیل‌های شما، نام شما و نام شرکت شما را می‌دانند ولی از نوع فعالیت شرکت شما بی‌خبر هستند. اهمیت تبلیغ نام شرکت شما چیست؟ اگر فقط به تبلیغ نام شرکت خود بپردازید، کار شما برای جذب مراجعان بیشتر سخت می‌شود!

با آگاهی افراد از فعالیت شرکت، بازدیدکنندگان بیشتری به دست می‌آورید. دست به کار شوید، جمله‌ی کوتاهی درباره‌ی فعالیت شرکت خود بنویسید. به عنوان مثال “خدمات طراحی وب سایت”.

گام چهارم: دو راه برای برقراری تماس با شما، یا شماره تلفن یا آدرس ایمیل، در خط چهارم امضا.

اغلب اوقات افراد اطلاعات تماس شما را در دفترچه‌ی تماس ایمیل خود، مانند ,hotmail, yahoo یا Outlook نگاه نمی‌دارند. ممکن است افراد پس از خواندن ایمیل شما بخواهند پرسشی مطرح کنند. با افزودن شماره‌ی تلفن یا آدرس ایمیل زیر اسم خود از اتلاف وقت خوانندگان ایمیل خودداری می‌کنید.

از قابل کلیک بودن آدرس ایمیل خود اطمینان حاصل کنید. آیا از جستجوی یک شماره‌ی تلفن ،برای پرسیدن یک سوال در مورد ایمیل افراد ،در دفترچه‌ی تماس خود لذت می‌برید؟ واقعا خیر، درست است؟

نظرتان درباره‌ی این وضعیت چیست: خواننده‌ی ایمیل شما می‌خواهد آن‌را به دوستان خود ارجاع دهد، برای این کار باید دفترچه‌ی تماس الکترونیکی خود را گشوده، آن‌را بر اساس اسم مرتب کند. سپس باید آدرس ایمیل، شماره‌ی تلفن و نام شرکت شما را کپی و paste کند. اما صبر کنید، در صورتی که او هنوز اطلاعات تماس خود را وارد دفترچه‌ی تماس خود نکرده باشد چه وضعی پیش می‌آید؟

با افزودن اطلاعات تماس خود در امضای ایمیل، امکان فوق را برای آنها فراهم کنید. با این کار افراد بیشتری از فعالیت شرکت شما باخبر می‌شوند و افراد می‌توانند با forward ایمیل شما یا کپی و paste کردن آن در یک ایمیل دیگر، خدمات شما را دوستان خود معرفی کنند.

گام پنجم: معرفی خبرنامه الکترونیکی یا کتاب رایگان در خط پنجم یا ششم امضا.

با ارایه‌ی خبرنامه الکترونیکی رایگان سایت، امکان تست رایگان تولیدات خود را به وجود آورید! چرا؟ با این کار خوانندگان ایمیل خود را وادار می‌کنید از سایت شما بازدید کنند. به این ترتیب فروش خود را بالا می‌برید زیرا خوانندگان ایمیل‌ها در می‌یابند که شما به کار خود وارد هستید. او می‌فهمد که شما در شاخه‌ی کاری خود خبره‌اید.

بسیار اتفاق می‌افتد که شما واقعا قصد خرید کالای خوبی را دارید ولی نمی‌توانید آن‌را به سرعت بخرید. آیا اطلاعات اولیه‌ی رایگان شما را راضی می‌کند؟

مثلا شما می‌خواهید آخرین کتاب آموزش حیوانات را بخرید. آیا برای دریافت نکات رایگان هفتگی درباره‌ی تربیت حیوانات، عضو خبرنامه نمی‌شوید؟ حتما این کار را می‌کنید.

و سوالی که من معمولا با آن روبه‌رو هستم: “چرا به جای عرضه‌ی تولیدات و کسب درآمد از مقالات و کتاب ها، به ارایه‌ی یک مطلب رایگان بپردازم؟” پاسخ ساده است. احتمال عضویت افراد برای یک خدمت رایگان بسیار بیشتر از استفاده از کارت اعتباری و پرداخت هزینه است. گذشته از این، در صورت اعتماد مشترکان به شما، آنها برای خرید تولیدات شما از طریق خبرنامه‌ی سایت اقدام می‌کنند و شما می‌توانید تا ماه‌ها، اطلاعات تولیدات خود را برای آنها بفرستید.

تیتر خبرنامه الکترونیکی رایگان شما باید جذاب و جالب باشد.

آیا آنها با خواندن خبرنامه شما، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند، پول بیشتری نصیب‌شان می‌شود یا اطلاعات مفید بیشتری به دست می‌آورند؟ چه چیز شما را وادار می‌کند که یک مجله را در یک خواروبار فروشی انتخاب کنید و بخرید؟ تیترهای کوتاه و با روح جلد مجله این کار را انجام می‌دهند. همین اتفاق درمورد خبرنامه الکترونیکی رایگان شما می‌افتد. توصیفی کوتاه و باذوق از مجله‌ی الکترونیکی رایگان خود بنویسید. از تیتری استفاده کنید تا خواننده را به خواندن مجله‌ی شما ترغیب کند. به عبارت دیگر، آنها را به کلیک روی لینک خود و عضویت در خبرنامه الکترونیکی سایت مجاب کنید.

بیایید یک امضا را به عنوان مثال بررسی کنیم. کدام یک از این دو ایمیل بهتر شما را با نوع فعالیت شرکت آشنا می‌کند؟ کدام یک از امضاها را خوانده، به خاطر می‌سپارید؟

با احترام،
لیزا کارلتن،
مدیر بازرگانی،
شرکت پاستای ایتالیا،
800-555-4234
[email protected]

با احترام،
لیزا کارلتن،
مدیر بازرگانی،
شرکت پاستای ایتالیا،
تولیدکننده‌ی ماکارونی معتبر ایتالیایی با بیش از پنجاه سال سابقه!
800-555-4234
[email protected]

می‌توانید با مراجعه به سایت pastacompany.com نحوه تهیه رایگان ده غذای لذیذ با ماکارونی به دست آورید. شما می‌توانید این غذاها را در کمتر از بیست دقیقه آماده کنید.

من قطعا ایمیل دوم را به خاطر می‌سپارم زیرا در آن می‌توانم گزارشی رایگان از ده غذای لذیذ با ماکارونی و با قابلیت پخت کمتر از بیست دقیقه بخوانم. شما چطور؟

منتظر چه چیز هستید؟ برای به کاربردن این روش موثر و رایگان برای افزایش بازدیدکنندگان و تنظیم امضای ایمیل شش جمله‌ای، فقط به سه دقیقه وقت نیاز دارید! به یاد داشته باشید، حتی وقتی در دفتر کار خود نیستید نیز فعالیت‌های شرکت خود را تبلیغ می‌کنید و با خبرنامه الکترونیکی خود امکان تست اولیه‌ی تولیدات خود را فراهم می‌کنید. کلام آخر این‌که مردم از کار شرکت شما باخبر می‌شوند. با افزودن خبرنامه الکترونیکی هیجان انگیز خود، بازدیدکنندگان و مشترکان بیشتری به سایت شما می‌آیند. این یعنی فروش و درآمد بیشتر.