بله درست شنیدید! یکی از پیش بینی های عجیبی که در برخی از وب سایت های مرجع مطرح شده این هست که گوگل پلاس در سال 2015 منقرض خواهد شد.
البته اینکه آیا واقعا این شبکه اجتماعی بزرگ و محبوب که من شخصا نتایج مثبت فعالیت در آن را تجربه کرده ام، بخواهد کاملا از بین برود، امری محال است. به نظر من، امکاناتی که شرکت گوگل در این سطح وسیع ارائه می دهد، چیزهایی نیستند که به راحتی از بین بروند.

البته نمونه آن برای برخی از امکانات گوگل پیش آمده. مثلا شاید شما شبکه اورکات را به خاطر داشته باشید. خیلی از شما، مثل من، تجربه آشنایی و فعالیت در یک شبکه اجتماعی را، از اورکات شروع کرده اید. ولی شاهد هستیم که امروزه، در میان این همه شبکه های اجتماعی، خبری از اورکات نیست.
پس هیچ چیزی غیر ممکن نیست. چه بسا همین بلا بر سر شبکه گوگل پلاس هم بیاید.

این جا است که آدم یاد مثل معروف “تخم مرغ هایت را در یک سبد نچین” میافته!

آیا شما هم به عنوان یک بازاریاب، به این موضوع فکر کرده اید که اگر روزی، کانال ارتباطی شما با مخاطبینتان، منقرض شود، چه روش جایگزینی خواهید داشت؟ و آیا فکر کرده اید که آن روش جایگزین، چه مدت طول خواهد کشید که بتواند جای روش منقرض شده را بگیرد؟

به نظر من این موضوع بسیار حساس و مهم هست. حتی اگر انقراض شبکه گوگل پلاس فقط یک شایعه و یا یک پیش بینی احمقانه باشد، باز هم باعث نمی شود تا ما را به این فکر فرو نبرد که سبدهای جایگزینی برای تخم مرغ های خود داشته باشیم!