ممکن است تا به حال به فکر فرستادن خبرنامه به مشتریان گذرای خود افتاده باشید. احتمالا متوجه شده اید که با این روش می توان آنها را به مشتریان دائمی و ثابت تبدیل کرد.

اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید، بدانید که خبرنامه اولین و مهمترین چیزی است که شما را به اهداف تجاری خود خواهد رساند. همانطور که میدانید، وب سایت به تنهایی نمی تواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند و اکثر ملاقات کنندگان سایت به راحتی از کنار آن می گذرند و بدون آنکه با شما تماس بگیرند، از آن خارج می شوند. و شما یک مشتری را از دست می دهید.

خبرنامه در واقع وسیله ای است که برای شما اعتبار و اعتماد جلب می کند و از همه مهمتر شما را همیشه در ذهن آنها نگه می دارد.

3 راهکار زیر از اساسی ترین عوامل موفقیت خبرنامه ها هستند:

1- سعی کنید در صدر ذهن آن ها باشید.

تجربه نشان داده است: آژانسی که بیشتر با مشتریان ارتباط دارد، در کارش موفق تر است. ارتباط با مشتریان باید عادت خوب شما باشد.

خبرنامه های موفق اینترنتی حداقل ماهی دوبار برای مشتریان ارسال می شوند. اگر تازه به فکر خبرنامه افتاده اید از خبرنامه های ماهیانه شروع کنید و به تدریج فرکانس ارسال آن را بالا ببرید.

2- سعی کنید مطالب مناسب و مورد علاقه آنها باشد.

مایکل کارلون در فیلم پدرخوانده می گوید: ” چیز مهمی که از پدر آموختم این بود که باید سعی کنم تا ذهن اطرافیان خود را بخوانم.”

همه بازدیدکنندگان یک خاصیت مشترک دارند و آن این است که فقط به موضوعات مورد علاقه خود توجه دارند. اگر درباره علائقشان با آنها صحبت کنید، خبرنامه شما اولین و آخرین نامه ایست که هر روز منتظرش هستند. موضوعات را با دقت انتخاب کنید و مقالاتی در آن زمینه ها در خبرنامه قرار دهید.

3- با لحنی صمیمانه و خودمانی با آن ها صحبت کنید.

می گویند: مشهورترین نام جهان نام خود شماست.

اگر کسی نام شما را صدا بزند، ناخودآگاه به سمت او برمی گردید و توجهتان جلب می شود. این قاعده را در جهت هدف خود به کار بگیرید: هر جا ممکن است، از نام کوچک مشتریان خود استفاده کنید. در این کار افراط نکنید اما برای ایجاد ارتباط و جلب اعتماد این بهترین راه است.

این تکنیکها را به کار بگیرید، به شما اطمینان می دهم که ظرف مدت کوتاهی نتیجه و اثر داشتن خبرنامه را در درآمد و پیشرفت تجارت خود خواهید دید.