اگر به دنبال کسب درآمد از طریق کار در منزل هستید، وب‌سایت‌های کوچک(Mini Site) روشی مناسب برای اجرای فعالیت‌های شغلی شخصی شما هستند. این وب‌سایت‌ها معمولا سایت‌های یک یا دو صفحه‌ای هستند که به منظور تبلیغات فروش یک محصول به کار می‌روند.

یک مینی وب‌سایت درواقع يک معرفي نامه فروش  محصول است که با هدف تبدیل بازدیدکنندگان  به خریدار، طراحی شده است، بنابراین هدف آن فراهم کردن جزییات درباره محصول نیست. این نوع سایت، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند و بازدیدکنندگان بیشتر، به معنی فروش و درآمد بیش‌تر برای شما است.

مراحل ایجاد یک مینی وب‌سایت

1-یک بازار اختصاصی (Niche Market)سودمند پیدا کنید.

2-بهترین محصول را برای فروش در آن بازار تعیین کنید.

3-یک معرفي نامه تبلیغي ماهرانه براي محصول خود بنویسید.

4-يک صفحه ورودي (Landing) طراحی کنید.

از تبلیغات بنری یا دیگر انواع تبلیغات در اين صفحه استفاده نکنید، این کارها، توجه بازدیدکنندگان شما را منحرف می‌کند، شما باید تمام حواس خود را بر فروش محصولات خود متمرکز کنید. نمونه يک ميني وب سايت يک صفحه اي معرفي محصول در آدرس زير است:

http://www.mahmoodb.com/fly-in/Create_Your_Own.htm

اين صفحه براي عبارت “fly-in ad” بهينه سازي شده است و در ميان بيش از 4500 صفحه در گوگل، رتبه 4 را کسب کرده است.

طراحی یک مینی وب‌سایت

هر سایت باید فقط به فروش یک محصول اختصاص داشته باشد و منحصرا برای آن کالا بهینه‌سازی شده باشد. از کلمات کلیدی استفاده کنید که نام محصول مورد نظر شما در آن به کار رفته باشد، کلماتی که برای جذب ترافیک موردنیاز برای سوددهی سایت شما به اندازه‌ی کافی مشهور باشند.

همواره کلمات کلیدی مذکور را در تیتر، سرفصل‌ها و تگهای گرافیکی به کار برید. فرمی با قابليت سفارش‌پذیری زیاد و امکان تکميل کردن سریع تهیه کنید. بدیهی است نمی‌خواهید مشتریان خود را به خاطر زمان زیاد مربوط به پر کردن فرم یا کليک هاي زیادی که سر راه فروش کالا وجود دارند از دست بدهید.

کالای فروشی شما هر چه باشد، کار خود را با شرح ویژگی‌های آن شروع کنید و تمام تمرکز خود را روی آن محصول خاص بگذارید. سعی کنید با چند تاییدیه از جانب افرادی که از محصولات شما راضی هستند، کالای خود را بهتر معرفي کنید.

در کنار این تاییدیه‌ها از تعدادی جایزه و امکانات رايگان برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید استفاده کنید. کتاب هاي الکترونيکي، مقاله، گزارش و غيره مي توانند جوايز مناسبي باشند.

به دنبال شرکتي قابل اعتماد برای میزبانی سایت خود باشید. یک سیستم میزبانی با درصد بالا بودن مناسب و سرعت دسترسي زياد.

از نام دامنه اي استفاده کنید که کلمات کلیدی شما را دربرداشته باشد، با این کار رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا برده، ترافیک بیشتری به دست می‌آورید.

برخی مزایای مینی‌ سایت‌ها

1-قابلیت بهینه‌سازی آسان تر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو.

2-لینک‌های ورودی به سایت شما باعث کسب رتبه بیشتری در گوگل خواهد شد.

3-شما می‌توانید در مورد فروش محصول یا ارایه خدمت، خبره شوید.

4- ترافیک سایت شما از وب‌سایت‌های معمولی بیشتر خواهد شد.

مینی وب‌سایت‌ها به دلیل هزینه کم راه‌اندازی و طراحی آسان، راهی سريع و راحت برای کسب درآمد هستند. ایده‌ قوی، تمام آن چیزی است که به آن نیاز دارید. اکنون شما آماده کسب درآمد از اينترنت هستید.