Lisa Timon صاحب يک شرکت فروش محصولات خاص و جالبی است. او مواد و محصولاتی را ارائه می کند که شرکت های تولید کننده کتاب ها و آلبوم های عکس یادگاری از آنها جهت تولید این آلبوم ها استفاده می کنند. یک تجارت کوچک و جالب به نام Create My Keepsake.

Lisa Timon با یک چالش جدی روبرو بود. او می خواست شرکت کوچک خود را در صدر شرکت های رقیب خود در نحوه ارتباط با مشتری ها، قرار دهد.

او می گوید: در تجارت من، همیشه محصولات جدید وارد بازار می شوند که اگر می خواستم در عرصه رقابت، موفق بشوم، باید مشتری ها را از این محصولات جدید با خبر می کردم، در غیر اینصورت، آنها سراغ سایر رقبای من برای خرید، می رفتند.

Lisa Timon یک نرم افزار ارسال خبرنامه الکترونیکی (Newsletter) داشت که قبلا از آن برای ارسال خبرنامه به مشتری ها استفاده می کرد. او اقدام به تقویت این کار کرد. در شروع کار، او تنها 500 نفر عضو در لیست خود داشت. او خبرنامه را طوری طراحی کرد که هرگونه محصول جدید یا تخفیف های مختلف را به صورت خبرنامه، برای مخاطبان و مشتری های خود ارسال می کرد.

کار جالبی که او در خبرنامه خود انجام داد، اقدام به ارسال مشاوره ها و پیشنهاد های جالبی کرد که به خریداران محصولات او کمک می کرد بتوانند تولیدات جالب تری ارائه کنند. به این ترتیب، مخاطبان او، با علاقه، منتظر دریافت خبرنامه های او بودند. به این ترتیب، تعداد عضوهای خبرنامه او افزایش یافت و مشتری های بیشتری جذب او شدند.

این یک موفقیت بزرگ برای او بود. تعداد بیشتر مشتری مساوی بود با تعداد خرید بیشتر از او و در نتیجه درآمد بیشتر. از طرفی، خبرنامه او کم کم مخاطبان بیشتری پیدا کرده و نام شرکت او، در صدر لیست رقبای او قرار گرفت.

او طی چند ماه، تعداد مشتری های خود را دو برار کرد و نام شرکت او و خود او به عنوان یک فرد صاحب نظر و متخصص در کار خود، مطرح شد. او این پیشرفت را مرهون استفاده از امکانات بازاریابی اینترنتی بود.